pdfTeX Anglicky -> Cesky

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri May 31 09:21:48 CEST 2002

On Thu, 30 May 2002, Petr Mandys wrote:

> Dobry den,
>
> snazim se neco psat o pdfTeXu, ale vzhledem k tomu, ze jsou  v podsate
> vsechny materialy v anglictine a ja zadny dobry anglictinar  nejsem
> narazil jsem na nekolik nejasnosti...
>
> Jak prelozit vetu:
>
> A <thread-action spec> performs an article thread reading.

Podle oficialniho prekladu v dokumentaci Acrobatu 5.0CZ je to
z\v{r}et\v{e}zen\'i \v{c}l\'anku. Mne se ten preklad nelibi, ale nezbyva
mi nic jineho, nez to akceptovat.

> a jak vlastne nejlepe prekladat ,,article threads''?
>
> Dale si nejak nevim rady s ceskym vyrazem pro ,,outlines''

Podle ceskeho Acrobatu jsouto zalozky.

> Mozna by mi stacil jen nejaky clanek o pdfTeXu v cestine, ale nic moc jsem
> nenasel. Jen clanky ze zpravodaje 98/2 o TrueTypech v pdfTeXu a v 99/3 je
> recenze na pdfTeX, ale ta nejde prilis hluboko :(

Alespon "article threads" se vyskytuji v clanku, ktery vysel v letosnim
prvnim cisle. Ja uz jsem ho ve sve postovni schrance nasel.

> Dekuji za pomoc
>
>            Petr Mandys

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz