Akutni problem -- pomoc pro manzelku

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed May 29 08:03:53 CEST 2002

Zdenek Wagner wrote:

> [...]
> ze mohu kliknout v dvi prohlizeci a ukaze se mi odpovidajici misto v
> TeXovem zdrojaku. Pokud dvi prohlizec narazi na \special, kteremu
> nerozumi, mel by podle specifikace zobrazit varovani a dal pracovat, jako
> by tam ten \special nebyl. Ovladace v emTeXu se chovaji mirne nestandardne
> v tom, ze se tato varovani daji vypnout. V zadnem pripade se nesmi jenom
> kvuli neznamemu \special zhroutit. rozdilny vertikalni posun bude nejspis
> zpusoben makrem, coz by se dalo odhalit tim, ze by se zapnuly pri texovani
> nejake diagnosticke prostredky (viz napr. TBN).

Priznavam, ze tohle je pro me zcela nova a velmi zajimava informace.
Nikdy by me nenapadlo, ze binarka TeXu bude o sve vuli
(svevolne) strkat do DVI nejake \special-y. Je to
vyhradni vlastnost Wokennich binarek, nebo se to vyskytuje
i jinde?

Nicmene myslim, ze na svych vcerejsich zaverech ohledne
problemu pana Cepla nemusim nic menit.

                             Lubos Kloc