Vypis rozmezi hodnot

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue May 28 18:35:22 CEST 2002

> 2,\dots, $n$.
> mezerovani).

> nahodou na konci
>
> Ak spravne chapem, ze navrhujete:
>
> 	$n=1,2,\dots,n$
>
> tak nemozem v ziadnom pripade suhlasit.  Medzery okolo relacneho znamienka
> "=" su roztazitelne, teda dostanete:
>
> 	n     =      1,2,...,n

Vase rieseni tiez nie je ziadny zazrak.

      n     =      1,      2,      ,...

i ked samozrejme viac medzier dokaze lepsie
absorbovat nadbytocne roztiahnutie,
ale aj ja dokazem udrzat mensie medzery okolo rovnitka.

Vase riesenie sice podporuje samotny Knuth, ale i tak postrada logiku.

Majme cele cisla n = 1,2, m = 3,4, k, l.

(medzery su iba naznacene, medzi 1, a 2, je mala medzera)

Znamena, ze  cislo n je rovne 1 alebo 2, m je rovne 3 alebo 4,
k a l su neurcene.

Co znamena vase n = 1, 2, m = 3, 4, k, l  netusim.

Medzerovanim sa daju vytvarat logicke celky. Cisla 1,2,...,n tvoria jasne
jeden logicky celok, ktory treba jasne oddelit od pripadnej nasledujucej
rovnosti, co by sa Vam nepodarilo.

To co k sebe patri ma mat mensie medzery ako to co nie.

Napr. 1 m  a  3 Pa.

Vzdialenosti medzi cislami jednotkami by mali byt mensie ako medzi slovami.

Podobne jednopismenove predlozky by nemali byt nielen na inom riadku, ale
ani ani stratene daleko od oboch okolitych slov. Cize definicia ~ by sa tiez
dala upravit.

V tejto konferencii vobec prevlada absolutne nekriticky obdiv ku Knuthovym
estetickym nazorom.

Vid. p. Mandys: spravne podla Knutha = jedine spravne

Nedavno sa tu ukazalo, ze miesanie cmmi  pismen a cmr cislic je v
matematickom mode esteticky prekrasne, zatial co cmti pismen a cmsl cislic v
inom kontexte esteticky priserne, so strachom ci by sa Knuth nenahneval, ak
by sme jeho cmti cislice nepouzivali dost casto. Nepaci sa mi ani vyssie
spominana prilisna roztazitelnost okolo rovnitok. Nastastie
je dnes nevymahana (alebo nevymahatelna?) platnost casto absurdnych noriem,
z coho, ako pozorujem, su mnohi dost smutni. (Zaujemcom mozem zacitovat
slovenske normy citacii.)

Tak ako ma kazdy pravo na svoju logiku vedeckeho textu tak aj na logiku jeho
sadzby. Prilis casto sa tu stretavam s vyrazom jedine spravny.

Zdravi

A. Surda