OT: zmena kodovani v pfb

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon May 27 10:59:20 CEST 2002

On Fri, 24 May 2002, Zdenek Jedlicka wrote:

> Dobry den,
> dostal se mi do "ruky" pdf dokument, ktery pri otevreni pise
>

> Kdyz jsem se kouknu do tech .pfb, tak tam byly radky napr.
> dup 165 /Lcaron put
> Slo by to zmenou nektere z radek ? Neco jsem zkousel, ale editaci (emacs)
> tech .pfb jsem je znefunkcnil :(.
>
> Vedel by si nekdo rady?

Fonty ve formatu PFB jsou zasifrovany, algoritmus je verejne publikovan.
Pokud chcete font editovat, musite jej nejprve programem t1disasm prevest
do zdrojove postscriptove podoby, upravit jej, a pak programem t1asm
prevest zpet na PFB. Predem si ale overte, ze je to povoleno, u nekterych
fontu takovou operaci porusite copyright.

Existuje vsak podstatne lepsi reseni. Pozadejte autora dokumentu, aby do
nej fonty vlozil (staci "embedded subset"). Pak nebudete muset delat takto
divoke operace.

Mimochodem, ve Zpravodaji vyslo nekolik clanku o Type1 fontech. V tech
najdete dalsi informace.

V Softwarovych novinach vysel clanek o jednoduchych nastrojich na tvorbu
PDF. Je tam zmineno, jak si v linuxu a v OS/2 neprectete dokument, kdyz
byl vytvoren ve Windows a fonty nebyly vlozeny...

> S pozdravem
>
> Zdenek Jedlicka

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz