pdflatex a eps grafika (delsi povidani)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue May 21 13:36:02 CEST 2002

On Tue, 21 May 2002, Anton Surda wrote:

> Dobry den,
>
> vidim, ze p. Kloc je postscriptovy expert a preto je cas na otazku, ktoru
> som chcel polozit uz davnejsie.
>
> Je GhostScript uz taky perfektny, ze  nie je potrebne vyhadzovat peniaze na
> PostScriptovu tlaciaren, alebo jeho kvalita (prip. obmedzenia na velkost
> obrazku, rychlost rastrovania) je stale o poznanie nizsia ako PS interpreta,
> napr. tlaciarne HP?

Zalezi na tom, jakou kvalitu vystupu pozadujete. Pokud potrebujete
vyrastrovat sedou plochu, pak musite znat charakteristiku tiskarny. Musite
spravne nastavit uhel rastru a prenosovou funkci upravit podle velikosti a
tvaru bodu. Zarizeni firmy Scitex maji dokonce urcita vylepseni proti
standardu, takze prislusne PS operatory ignoruji a nastavuji si to vzdycky
po svem. Nejsem si vedom toho, ze by treba v PCL existoval prikaz pro
nastaveni rastru. Pochybuji, ze GS ma v sobe ulozeny parametry byt jen
tech nejbeznejsich tiskaren. Pokud je PS implementovan primo v tiskarne,
pak lze predpokladat, ze hardwarove zavisle veci jsou prizpusobeny prave
konkretni tiskarne.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/