Zaokrouhlovani pri prevodu jednotek

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Mon May 13 20:33:51 CEST 2002

On Mon, May 13, 2002 at 08:38:45AM +0200, Ladislav Bitto wrote:

> [...]
> (podmienka) v DVIPS. Tiez mam taky dojem, ze to nie je len zaokruhlovacia
> chyba. Tie odchylky zhruba zodpovedaju rozliseniu 300-600 DPI. Rozlisenie
> mozem zvacsovat ako chcem, cisla aboby spravne sa budu zvacsovat, ale ako na
> potvoru medzi niektorymi ostanu skoky. Ako keby DVIPS pracoval este s dajakym
> vnutornym rozlisenim (neprisiel som nato akym a kde, kedy to pouzije), hadam
> nepouziva na vypocet suradnice dajako aj celociselny rozmer strany (v pt).
> Mozno, ze len treba lepsie prestudovat manual k DVIPS.

Par poznamek k tematu:
-- existuji drivery, ktere generuji postscript na vystupnim zarizeni
   zavisle (dvips, napriklad) a nezavisle (dvipsone, napriklad).
-- DEK v cervnu 1984 zavedl (od verze 2.6.) v prototypu vystupniho
   driveru pojem odchylky od presne souradnice (max_drift),
   ktera se meri v pixelech _vystupniho_ zarizeni. Je proto logicke,
   ze jeho zak Rokicki, ktery dvips implementoval toto respektoval
   (parametr -E dvipsu udava pocet pixelu, o ktere se realne umisteni
   znaku muze odchylit od presneho vlive kumulace zaokrouhlovacich chyb).
   Je zajimave pozorovat zmeny kodu pri vyssich rozliseni (-D1200 a vyse
   pri pouziti -E0 a bez neho.
-- Z dvitype.web:
@ A sequence of consecutive rules, or consecutive characters in a fixed-width
font whose width is not an integer number of pixels, can cause |hh| to drift
far away from a correctly rounded value. \.{DVItype} ensures that the
amount of drift will never exceed |max_drift| pixels.

-- Filosofie metafontu (i texu) je zalozena na maximalni kontrole jeste
   "ve svete" texu a mf. Tak jako metafontu jiz musite rict pred rasterizaci
   vystupni zarizeni (volbou modu v modes.mf, a rozliseni neni jediny parametr),
   tak dvips chce znat tento mod (a zejmena rozliseni) pro "optimalizaci"
   postscriptu pro toto zarizeni. To jde zase proti snaham o
   "za zarizeni nezavislemu" postscriptu, ktery mozna vedl i ke
   zruseni podpory Adobe Multiple master pismum.

--ps