Zaokrouhlovani pri prevodu jednotek

Ondrej Koala Vacha koala at fi.muni.cz
Fri May 10 19:11:17 CEST 2002

On Fri, 10 May 2002, Zdenek Wagner wrote:

> \vbox to 10cm{a
> \vskip 0dd plus 1pt
> b}
>
> Box zustane underfull, ale \vskip se protahne tak, aby byl box vysoky
> 10cm.

No a jaky by mel byt, kdyz je 10cm? i \vbox to10cm{} je prece 10cm.

\parskip=0dd
\baselineskip=10pt
\vbox to 10cm{a
\vskip 0dd plus 1pt
b}

\vbox to 10cm{a

b}

xxxxxx  % jsme zase od 'a' 10cm niz

> Nepamatuji si presne, co se deje pri \eject, muze tam byt neco, cim se
> roztazitelnost v \topskip potlaci.

\def\break{\penalty-10000}
\def\eject{\par\break}

> Napr. mate na strance nekolik radku bez roztazitelnych mezer a pak je ve
> vertikalnim modu vysoky box, ktery se uz na stranku nevejde. Nahlasi se
> underful \vbox a text se soupne na spodek stranky -- tedy pokud mate
> stranky dole zarovnane. Pokud je zarovnane nemata (v LaTeXu
> \raggedbottom), pak \output prida na konec sestavene stranky \vfil a
> roztazitelnost v \topskip se neprojevi.

Ach tak, uz chapu v cem si nerozumime. Kdyz je co se roztahnout, pak se to
tam roztahne. Ale vyska \vboxu/stranky se tim nezmeni. Jinym slovy, tex
nevi jak to ma udelat dobre, takze jednou to roztahne na plus, a kdyz tam
neni, tak na konci.

Nicmene, na puvodni problem to vliv nema, resp. je mozno si vybrat, jesli
stranka bude spatne tim nebo onim zpusobem. Varovani prijde vzdy, a kdo na
nej nedba, pak je po zasluze potrestan.

--
Ondrej Koala Vacha