Zaokrouhlovani pri prevodu jednotek

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri May 10 15:53:31 CEST 2002

On Fri, 10 May 2002, Josef Tkadlec wrote:

> Tomu moc nerozumim. Zaokrouhlovaci chyby pri prepocitavani jednotek jsou
> mikroskopicke (< 10^{-5} mm, nevhodnymi operacemi se ale daji "nafouknout")
> a nelze se jim vyhnout (pokud nemate aritmetiku pracujici se zlomky).
> Vlastni vypocet pak je v TeXu presne definovan (to naopak pro PostScript,
> pokud je mi znamo, neni). Pripada mi, ze vase problemy jsou spise dusledkem
> toho, ze pomoci dvips vkladate vyrastrovanou bitmapu, se kterou se pri
> ruznych transformacich muze provest ledacos.

Je obecne znamo, ze rada postscriptovych RIPu ma chyby ve floating point
aritmetice, zatimco integer funguje dobre. Proto dvips provadi vsechny
vypocty sam a do PS uz pise jen cela cisla. Provadi PS transformaci, ktera
je zavisla na rozliseni tiskarny. I kdyz pouzijete vektorove fonty, bude
poloha pismen pri nastaveni maleho rozliseni dost nepresna.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/