Zaokrouhlovani pri prevodu jednotek

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri May 10 10:20:53 CEST 2002

> Narazit na zaokrouhlovani neni problem ani v TeXu, ani v jinem programu,
> ktery prevadi jednotky.

ano, tie chybicky su takmer vsade.

> Je v zasade jedno jake reseni se zvoli, nebot opticky jsou to
> zanedbatelne hodnoty.

ked som presiel na DVIPS, tak som si par mesiacov tie zanedbatelne
rozdiely nevsimal, ale potom  som si povedal, ze RIP je velmi kvalitny a teda
PS subor musi byt presny. Nakoniec som si zistil, ze ziadny vystup z DVIPS nie
je presny (aspon mne sa to nepodarilo), proste TeX-DVI-DVIPS mi dava nepresny
vystup (vyskusal som na roznych pocitacoch, v roznych verziach DVIPS, GS, cez
TEX.EXE, TEX386.EXE, HTEX386.EXE). Napisem v LaTeX-u x\\x\\x\\x\\x\\ a x nie je
od seba rovnako daleko.

Trosku som si prestudoval PS prikazy. Vdaka za clanok v ZPRAVODAJ-i 1-3, 2001,
            Arnost Stedry: PostScript pro programatory, vedce a inzenyry

 a z INET-u za clanok,
            Rudolf Musil: Zaklady programovani v PostSriptu

Nakoniec - ako sa hovori - vsetko zle je na nieco dobre. Podarilo sa mi obist
TeX a co potrebujem velmi presne - priamo kodujem do PS. Je to nakoniec aj
ovela rychlejsie. Opakujem este raz, chyby su to zanedbatelne (0-5 stotin mm),
ale niekedy neziaduce.

Zdravi
Ladislav Bitto