Akutni problem -- pomoc pro manzelku

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Tue May 28 05:44:37 CEST 2002

Dobrý den,

to jsem si tedy naběhnul! Po dvou letech přemlouvání jsem
manželku přesvědčil, aby si vyzkoušela napsat paper v LaTeXu
místo obligátního Wordu. Nainstaloval jsem jí na její notebook
(Windows 98) TeXLive 6 z CD-ROM a včera jsme ztrávili hezký
večer, kdy jsem ji zasvěcoval do tajů EMACSu a LaTeXu (místo
abych psal svůj paper, který jsem měl due dneska :-).

Vymýšlela si různé pitomosti, ale to jsem ještě zvládnul. Když si
mi ale stěžovala, že má ,,strašně velkou mezeru pod References'',
tak jsem znejistěl a běžel se podívat na to, co jí ukazuje
windvi. A skutečně pod řádkem ,,References`` byla mezera
viditelně větší nežli nad nimi. Chvilku jsem na to bezradně
koukal a pak jsem si přenesl .tex i .bib soubor (oboje přiložené)
na svůj Linux (kde mám tetex z RedHatu 7.0CZ (balíček má verzi
20000807-1cz1 a latex hlásí ,,This is TeX, Version 3.14159 (Web2C
7.3.1)``). A výsledek byl naprosto v pohodě (před i pod
References je stejná mezera)!

Navíc ve chvíli, kdy jsem chtěl otevřít soubor .dvi vytvořený na
Windowsech pomocí xdvi na Linuxu, tak mi xdvi zkolabovalo (ani
neotevřelo okno) s hláškou ,,xdvi.bin: Postamble doesn't begin
with POST``. Myslel jsem si, že dvi by mělo být počítačově
nezávislé?? Mmch, dvips také zkolaboval, pro změnu s výkřikem
,,Font number 27 not found`` (používám balíček ae, takže bych si
myslel, že v dvi budou naprosto nejnormálnější Computer Modern).

Někde jsem něco nepochopil nebo se moji manželce v prvním
dokumentu pod LaTeXem podařilo odhalit chybu v TeXLive? :-)

Vždycky jsem se jí vytahoval, že jednou ze základních vlastností
{La}TeXu je, že produkuje na všech platformách vždycky stejný
výstup na obrazovce i na tiskárně. Prosím, zachraňte pověst TeXu
(a mojí :-)!

	Děkuji za radu

		Matěj
Matej Cepl, matej at ceplovi.cz
138 Highland Ave. #10
Somerville, Ma 02143
(617) 623-1488

I know of no country in which there is so little independence of
mind and real freedom of discussion as in America.
    -- Alexis de Tocqueville