pdflatex a eps grafika (delsi povidani) (fwd)

Vit Zyka zyka at cmp.felk.cvut.cz
Tue May 21 20:02:37 CEST 2002

> Hmm... znamena to, ze pdf neumi type3 fonty? (teda, doufam, ze jsem
> to nepoplem, ale mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze type3 mohou
> obsahovat jakekoliv ps-konstrukce.)

PDF umi type3 fonty odjakziva. Myslim, ze PDFtex dokonce umel
vkladat nejdrive jen type3 fonty -- a dosud se tak vkladaji metafontove
bitmapy. Problem s jejich pouzitim je v politice Adobe, ktera, snad aby
prosadila sve type1 fonty, rastruje v Acrobatu type3 odpudive. V gs tento
problem nenastane.

Zda by slo eps vkladat jako type3 font (pokud v nem muze byt obecny
postscript) nedokazi zodpovedet. Nikdy jsem to ale nepotreboval, gs
prevadi eps->pdf bez ztraty kvality.

Jinak ale take jednoznacne hlasuji pro vektorovou grafiku.
Pri predstave, ze bych kazdy vkladany obrazek mel
rastrovat s ohledem na zrovna pouzite vystupni zarizeni a pokazde zvlast
na velikost, kterou zrovna na danem miste dokumentu potrebuji, je udesna.
Zatim jsem neshledal duvod to nenechat vystupnimu RIPu.

Tak jako Lubos Klos, i ja se bezne setkavam s tim, ze uzivatele wordu
a powerpointu jedno bitmapove logo uziji na webove strance, v hlavice
clanku pro sbornik a na zaver jej jeste frknou na A0 plakat. Takze
vektorove osvety zatim neni nikdy dost.

Vitek Zyka