Vazba & okraje.

Miroslav BALDA balda at cdm.it.cas.cz
Thu Mar 28 07:39:23 CET 2002

Zdravim Vas,

a prichazim se svou troskou do mlyna. Pisete

> ocakaval by som, ze pri style a4wide bude vsetko nastavene tak, ze zhora,
> zdola, zlava aj zprava bude 1 palec volneho miesta, ak to bude na a4-ke.

Toto ocekavani Vam stejne casto zkazi ten, kdo od Vas
dokument zada, napr. organizatori konferenci (obvykle
vazani na Word). Potom nezbyva, nez si prislusne rozmery
upravit sam. Doporuceni udelat to nasledujicim zpusobem

> \addtolength{\textwidth}{16mm} % oproti sucasnemu stavu rozsirim o 16mm
> \addtolength{\oddsidemargin}{-8mm} % posuniem lavy okraj o 8mm vlavo
> % ak bolo povodne vsetko centrovane, ostane centrovane nadalej
> % V pripade volby twoside, pouzite aj \addtolength{\evensidemargin}{Xmm}
> % Podobne sa naraba s vertikalnymi rozmermi:
> \addtolength{\textheight}{30mm} % predlzi stranku (bez hlavicky) o 30mm
> \addtolength{\topmargin}{-20mm} % posunie zrkadlo o 2cm dohora

je sice mozne, ale malo pruhledne. Ja jsem napr. pouzil
nastaveni pro referat na konferenci

\documentclass[a4paper,12pt]{article}
  \usepackage{a4wide}
  \topmargin=-8mm % GsView & LJ1100
  \textheight=240mm
  \textwidth=165mm
  \parskip=1ex
  \parindent=0ex
  \oddsidemargin=0mm
  \evensidemargin=-5mm
  Odtud je patrne, ze se daji primo nastavovat pouze zmeny
proti nastaveni, ktere udelaji moduly a4paper a a4wide.
Z ukazky je take patrno, ze nastaveni bude zavisle i na
tom, jak mate nastavenou tiskarnu, abyste dostal pozadovane
okraje.

Zdravi

M. Balda

 Prof.Ing.Miroslav BALDA,DrSc.
 Institute of Thermomechanics
 Academy of Sciences
 Veleslavinova 11            |    balda at cdm.it.cas.cz
 301 14  Plzen               | phone:  +42019 7236415
 Czech Republic              | fax  :  +42019 7220787