Pracuje Plain s BibTeXem?

cz175331 at tiscali.cz cz175331 at tiscali.cz
Mon Mar 25 19:28:32 CET 2002

Zdravim vsechny,

reaguji na odpoved pana Olsaka:
>Domnivam se, ze filosofie plainu spociva v tom, ze clovek krome TeXu
>samotneho nepouziva hotova reseni a radeji si ke vsemu napise makra sam.
>Hledate-li hotove reseni na provazani Vaseho dokumentu s BibTeXem, je Vam
>asi blizsi filosofie LaTeXu. Pak ale neni zrejme, proc LaTeX nechcete
>pouzit?

Popravde receno, a neni to pochlebovani, presvedcil jste me Vy. Myslim to
samozrejme v dobrem. LaTeX se mi nelibi v mnoha ohledech, v podstate tech,
ktere uvadite ve svych clancich a knihach.

>Jste-li ortodoxni plainista, urcite jste si uz ta makra na propojeni
>s BibTeXem napsal sam a mate naprosto presnou kontrolu nad tim, jak to
>funguje. Vygenerovat soubor .aux pro potreby BibTeXu je otazka peti radku

Pokusil jsem se, ale nemam to, co casto nikdo: ten hloupy cas k vyladeni
maker.

>maker. Trosicku vice prace da definice prikazu \bibitem, \newblock,
>\begin{cosi} a \end{cosi}, ktere generuje na vystupu BibTeX. Jedna
>z moznosti, jak s tim nalozit, ja popsana v dodatku E knizky Typograficky
>system TeX. Jak BibTeX funguje je podrobne popsano v kapitole 11.2 tamtez.

Principy fungovani BibTeXu chapu (neni asi co nechapat), ale mne jde jen
o to, jestli nekdo tuhle praci uz neodvedl a nezverejnil. Sam bych to zvladl
taky, ale vizte duvod vyse.
Navic TST je pekny uvod do problematiky, ale chtelo by to spise TeXBook
naruby II ;-) (O praktickych problemech resenych napr. v teto konferenci.)

Diky.

Vlastimil Ott

Získejte počítač! Je to GEniálně jednoduché! http://www.genius.cz