Pracuje Plain s BibTeXem?

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Mar 25 09:12:37 CET 2002

On Sun, 24 Mar 2002, Vlastimil Ott wrote:

> Dobry vecer,
> jsem asi natvrdly, ale nikde jsem nezjistil, jestli pracuje BibTeX i
> Plainem. Pripada mi divne, ze by takova verze neexistovala. Nebo je
> opravdu nutne napsat si vsechna makra sam?

Domnivam se, ze filosofie plainu spociva v tom, ze clovek krome TeXu
samotneho nepouziva hotova reseni a radeji si ke vsemu napise makra sam.
Hledate-li hotove reseni na provazani Vaseho dokumentu s BibTeXem, je Vam
asi blizsi filosofie LaTeXu. Pak ale neni zrejme, proc LaTeX nechcete
pouzit?

Jste-li ortodoxni plainista, urcite jste si uz ta makra na propojeni
s BibTeXem napsal sam a mate naprosto presnou kontrolu nad tim, jak to
funguje. Vygenerovat soubor .aux pro potreby BibTeXu je otazka peti radku
maker. Trosicku vice prace da definice prikazu \bibitem, \newblock,
\begin{cosi} a \end{cosi}, ktere generuje na vystupu BibTeX. Jedna
z moznosti, jak s tim nalozit, ja popsana v dodatku E knizky Typograficky
system TeX. Jak BibTeX funguje je podrobne popsano v kapitole 11.2 tamtez.

Petr Olsak