opet: jak se vysazi.... (bylo) Re: Kde najdu archiv ? (prosim

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Mar 19 10:26:24 CET 2002

On Tue, 19 Mar 2002 petrch at REGNET.CZ wrote:

> Dobry den,
>
> dekuji za pomoc a za podnety. Popravde receno odpovedi, ac velmi
> vstricne, me trochu utvrdili, ze zde pro zacatecniky chybi (chybi,
> nebo neni vhodne nastrcen odkaz do FAQ), napriklad oproti programovani,
> neco jako "snippets", proste takove uzitecne ukazky z praxe.

Odkazy na FAQ i CSFAQ jsou na www.cstug.cz, ale nezarucuji, ze tam
skutecne najdete odpoved na kazdou otazku. Vzorovych dokumentu je asi
skutecne malo.

> Jsem hrdym majitelem asi tri nejbeznejsich v cestine dostupnych
> titulu o Texu (Latex pro zacatecniky, Typograf..., Texbook naruby),
> ktere jsem se snazil pokud mozno poctive precist (krome Texbooku naruby,
> jenz jsem si zatim koupil, do zasoby, nez do nej dozraju).

Typograficky system TeX Vam asi neporadi, jak skutecne TeX pouzivat a
TeXbook naruby neni pro zacatecniky. Spise bych doporucil nejake
tutorialy, ktere se najdou v odkazech na www.cstug.cz -- nejde jen o to,
ze jsou zadarmo, ale jsou ve zdrojaku a muzete se do nich podivat, jak je
to udelano.

> Prijde mi, ze Tex je vhodnym nastrojem, pro vytvareni, udrzbu a pouzivani
> casto se opakujicich dokumentu v bezne (napriklad obchodni) korespondenci
> (zvlaste, pokud Vasim oblibenym editorem je vi (emacs...) a mate nejake znalosti
> s programovanim).
>
> Avsak, pres veskerou mou dosavadni snahu se tento system naucit, je pro me
> porad snazsi vysazet soucet nekonecne rady, nez zahlavi obchodniho dopisu.

Na zahlavi obchodniho dopisu se muze hodit balik fancyheadings, nedavno
byl popsan ve Zpravodaji.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/