cestina v anglickem stylu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Mar 12 15:12:17 CET 2002

On Tue, 12 Mar 2002, Hana Skoumalova wrote:

> V počítačově-ligvistických kruzích není někdy jiné zbytí. Dokud
> potřebuji jenom jedno kódování, tak je ještě hej, horší je to, když
> potřebuju kombinovat češtinu s litevštinou a podobně. Unicode bude
> vysvobozením.

Pred par tydny jsem dokoncil knihu, kde jsem mel 37 jazyku (cestina + 36
prekladu). Vubec jsem na to inputenc nepotreboval. Ovsem vetsinu textu
jsem dostal ve wordu a nejak jsem si s tim musel poradit...

> \usepackage je sice v preambuli, ale když je jednou natažený, můžu
> použít  příkaz \inputencoding. Ten je myšlený právě pro sestavování
> sborníku (viz manuál k inputenc.sty).
>
> Já osobně znám pouze distribuci tetex, kde inputenc standardně je.
> Předpokládám, že je i v ostatních (ne deset let starých) distribucích.
> Proč by měl někdo z distribuce něco úmyslně mazat?

inputenc je asi vsude, ale zrovna dnes nekdo psal, ze Mandrake nema v sobe
vsechny baliky pro cestinu. Je tedy mozne, ze existuji distribuce, kde je
treba inputenc, ale mohou chybet tabulky pro nektera kodovani. Kamenicka
cestina asi v inputenc neni, ale do Zpravodaje mi jeste prispevky v tomto
kodovani chodi.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/