cestina v anglickem stylu

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova at ff.cuni.cz
Tue Mar 12 15:02:10 CET 2002

Zdenek Wagner wrote:
> [...]

V počítačově-ligvistických kruzích není někdy jiné zbytí. Dokud
potřebuji jenom jedno kódování, tak je ještě hej, horší je to, když
potřebuju kombinovat češtinu s litevštinou a podobně. Unicode bude
vysvobozením.

A pro sborník bych asi vyžadovala, aby posílali příspěvky spakované
(nejen kvůli kódování, ony se můžou stát i jiné nepříjemné věci).

> [...]
> mit potize. Navic, prislusny \usepackage smi byt jen v preambuli, takze
> pri sestavovani sborniku bude nutne zasahovat do jednotlivych textu. Zde
> muze dojit pri zpracovani k chybam. Dale je otazka, jak si textovy editor
> poradi se znakem v jinem kodovani, nez kteremu rozumi operacni system.
> Nektere programy se snazi byt chytrejsi nez clovek a takove znaky prevedou
> na neco, co se jim zda nejrozumejsi. Az bude vsude na svete bezny unicode,
> budou v nem pracovat textove editory a na vetsine pocitacu bude Omega TeX,

\usepackage je sice v preambuli, ale když je jednou natažený, můžu
použít  příkaz \inputencoding. Ten je myšlený právě pro sestavování
sborníku (viz manuál k inputenc.sty).

Já osobně znám pouze distribuci tetex, kde inputenc standardně je.
Předpokládám, že je i v ostatních (ne deset let starých) distribucích.
Proč by měl někdo z distribuce něco úmyslně mazat?

Zdraví

Hana Skoumalová
--
Hana Skoumalova     Institute of Theoretical & Computational Linguistics
                                                       Charles University