PFB --> PFM

Jan Houstek houstek at karlin.mff.cuni.cz
Tue Mar 12 09:59:46 CET 2002

> Já jsem se dočetl, že AFM je ořezaná a méně dokonalá verze PFM. A PFM se
> generuje z PFB nebo se pletu ? PFB (a PFM výjimečně i AFM) používají
> produkty Adobe a to PFM je zobrazitelné ve Windows (AFM samozřejmě taky). Já
> bych potřeboval z PFB vytvořit přímou cestou hlavně PFM (AFM jako bonus k
> tomu). Pořád žiju v domnění, že PFB je zdrojovým kódem jak pro PFM, tak pro
> AFM nebo ne ? Co vůbec znamenají ty zkratky souborů ?

Jste uplne vedle. PFB ci PFA jsou soubory obsahujici samotne tvary
jednotlivych znaku. Neobsahuji ale metricke informace, daji se z nich
vycist jen bounding-boxy.

AFM je textovy soubor, ktery obsahuje:
- rozmery vsech znaku (bbox + horizontalni a u nas nevyuzivany vertikalni
  posun aktualniho sazeciho bodu)
- kerning a ligatury
- definice kompozitnich znaku

Nevim, co vsechno je soucasti PFM, ale tipoval bych, ze to same, co v AFM
jen v binarni podobe (ono je totiz nekdy jednodussi nacitat binarni format
nez parsovat textovy zdrojak, alespon ve win je to bezna praxe). Vase
tvrzeni o dokonalosti PFM v porovnani s AFM nevyvracim, ani nepotvrzuji.

Musite vedet, co chcete. At uz je PFM cokoliv, tak z PFB nelze vygenerovat
neco, co v nem neni. Takze pokud nechcete kerny a ligatury, tak s chuti do
konverzi PFB --> PFM :-))

-- Honza Houstek