jak na citace

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Mar 8 09:54:18 CET 2002

On Fri, 8 Mar 2002, Ondrej Rusek wrote:

> Zdravim,
> chtel bych se zeptat,jak spravne psat citace. Jedna se o diplomovou praci a co jsem si prohlizel ruzne prace, tak je pouzivano budto umisteni dole pod carou - tedy latexovsky \footnote nebo (to daleko mene) jako odkaz na literaturu umistenou na kon
> Ktere resseni je psravne? Nebo je to jedno? Mozna kombinace obou? Je mozne poradit napr. nejaky link, kde bych se o tom dozvedel vice?
> Diky za odpoved.
> --
> S pozdravem

Mozna existuje nejaka norma, nevim. Skutecnost je takova, ze kazdy
vydavatel ma sve pozadavky. Kdyz pisete odborny clanek do casopisu, mate v
instrukcich pro autory uvedeno, jak se maji psat citace. Skoro kazdy
casopis to ma jinak. Jine je i razeni citaci. Nekde pozaduji cislovani v
poradi, jak se odkazy vyskytuji v textu, jinde chteji abecedni poradi.
Nejspis byste mel dostat instrukce na sve skole, jak psat diplomku. V
instrukcich by mel byt i navod na zpusob psani citaci. Pokud takove
instrukce nedostanete, podivejte se na nejakou diplomku z lonskeho roku a
udelejte to stejne.

e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/