help: rocnikovy projekt

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Wed Mar 6 17:55:30 CET 2002

On Wed, Mar 06, 2002 at 09:31:26AM +0100, Pavel Grančič wrote:
> [...]
> konta a oni budu posielat svoje vytvory v TeXe (asi by sa mali
> ujasnit aspon hrube pravidla) na server, ktory bezi pod
> PHPckom. PHPcko (+ TeX utility) by ten TeX malo nejako
> spracovat, teda konvertnut na PDF (s funkcnymi linkami), resp.
> nieco prezeratelne cez web, vytiahnut odtial klucove slova, aby
> sa to dalo pouzit vo vyhladavani clankov podla kriterii, atd.
> Zatial ma viac nenapada, ale zmysel je dufam jasny.  Nie je
> urcene, aka verzia TeXu to ma byt, v podstate je vsetko na mne,
> ale bolo by dobre, aby to bezalo aj pod Win a Linuxom (bohvie,

Pokud máte možnost ovlivnit, jaký formát mají používat, tak jim
prostě předhoďte nějakou LaTeXovou šablonu (t.j. LaTeXový
dokument s prázdným \title a \author a bez textu). Pokud budete
mít v preambuli toho dokumentu nastavený i hyperref, budete mít
automaticky odkazy. Přesně tímhle způsobem to mají udělána
všechna nakladatelství (Springer, Kluwer) -- ti si navíc dělají
svoje vlastní makrobalíčky, ale to samozřejmě není podmínkou.

Jinak mírnější řešení je možnost říci: přijmám dokumenty v LaTeXu
se stylem scrartcl. Tečka. Ale pak je pravděpodobné, že budete
muset kontrolovat, co všechno si vymysleli.

> Akurat sa obavam, ze TeX format asi nie je uplne independent
> a clovek, ktory to napise clanok moze pouzivat moduly,
> direktivy a este neviem co vsetko, ktore ja na serveri mat
> nebudem...

Pokud máte nainstalovánu nějakou slušnější distribuci TeXu
(tetex, TeXLive -- tam ale raději poslední verzi), tak máte
většinu balíčků k dispozici. A opět: můžete jim předepsat, že
cokoli nestandardního (t.j. co si stáhli z CTANu nebo odněkud
ještě odjinud) musejí přiložit také.

	Hezký den

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

...every Man has a Property in his own Person. This no Body has
any Right to but himself. The Labour of his Body, and the Work
of his Hands, we may say, are properly his. .... The great and
chief end therefore, of Mens uniting into Commonwealths, and
putting themselves under Government, is the Preservation of their
Property.
	-- John Locke, "A Treatise Concerning Civil Government"