help: rocnikovy projekt

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Mar 5 10:48:29 CET 2002

On Tue, 5 Mar 2002, Pavel Granhih wrote:

> Zdravim,
>
> O TeXe toho zatial vela neviem, ale tvori cast mojho rocnikoveho projektu,
> takze by som Vas poprosil o nakopnutie (najlepsie jednoduche a rychle
> riesenie). Cely (publikacny) system by mal chodit z PHPcka, ktore by pustalo
> rozne TeXovske programiky za ucelom:
> 1.) prekovertovania TeX na PS a PDF (viac menej ide)
> 2.) vraj sa da zabezpecit, aby po prekonvertovani TeX -> PDF boli linky v
> texte funkcne a ukazovali bud do dokumentu (napr. obsah) alebo niekam von,
> aka utilita a co s nou ?

Ano. Myslim, ze v instalaci pdftexu jsou nejake ilustrativni priklady. Jde
to i postupem tex->dvi->ps->pdf, kdyz pomoci \special vlozite vhodny
pdfmark -- psal jsem o tom ve Zpravodaji. Stale jeste nemam dopsanou
anglickou dokumentaci, ale podle Zpravodaje byste to (s komercnim
distillerem) zvladl a svuj balik jsemochoten poskytnout (podle GPL).

> 3.) potreboval by som generovat klucove slova na zaklade niecoho (nadpisy,
> meta informacie ?)

Pokud mate zdroj v XML, neni to problem, ale generovani klicovych slov z
obecneho textu je spise lingvisticka ci lexikograficka zalezitost. S tim
Vam zde tezko nekdo poradi...

> Zohnal som si TeX Live 5 (z 2000), ak ma niekto skusenosti s tymto balikom
> budem rad, ze ma posunie, ak sa na to hodi nieco ine (MIKTeX.....), tak
> pouzijem to.

Miktex je pouze pro Windows, TeXLive ma instalace pro mnoho operacnich
systemu. Mate vsak starou verzi. Neni spatna, ale pri generovani formatu
zalozenych na LaTexu dostanete chybovou zpravu, ze mate prilis starou
verzi. Pravdepodobne tyto formaty budete muset dogenerovat rucne, ale
fungovat budou.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/