Licence k Lido (bylo Re: jaký times-roman ?)

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Mar 20 08:51:36 CET 2002

Vážení kolegové,

dostal jsem postupně od Pana Štorma dvě odpovědi na téma Licence k Lido.
Text přeposílám. Nebudu to dále komentovat, každý nechť si to přebere po
svém.

Petr Olšák

Dobrý den, pane Olšáku,

nevím, co k tomu dodat, Licence je omezena na pět počítačů/uživatelů, nevím,
jestli se to dá napsat jasněji, než je na mém webu, je to stejné na Lido či
jakékoli jiné písmo ode mě.

>Vážený pane Štorme,
>
>podmínce o pěti počítačích rozumím. To, co může některé lidi mást, je tato
>formulace:
>
>Toto písmo (Lido) je freeware. Střešovická písmolijna je poskytuje volně a
>zdarma pro nekomerční použití v domácnosti, ve školství, pro soukromé
>učence apod.
>
>Není totiž přesně jasné, co to je "nekomerční použití". Chápu, že pokud
>splní uživatel podmínku "nekomerčního použití v domácnosti, ve školství,
>pro soukromé učence apod.", pak musí ještě splnit podmínku max. pěti
> [...]

Toto není Licenční smlouva, nýbrž nezávazný vysvětlující komentář, proč Lido
vůbec existuje. Co není výslovně zakázáno, je povoleno, a Lidem můžete vydat
mnoho knih a ty pak prodávat. Prodávat se ale nesmí Lido jako software.

Zdraví
František Štorm.