OT: Re: archiv a diakritika

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Fri Jun 7 20:12:45 CEST 2002

On  7 Jun, Lubos Kloc wrote:
> Nektere servery proto automaticky meni kodovani zprav,
> zejmena osmibitovych, a mohou tak zpusobit neplatnost informace
> o kodovani v hlavicce zpravy.

Ano, to se nazyva zabugovany software. Pro Pana Jana -- kdyz se
hrabu v kodovani, tak prece musim zmenit i tu hlavicku!

> Sedmibitovy text bez
> diakritiky je naproti tomu jednoznacny co do kodovani

Trochu mi to pripomina tu mrtvou kocku. Na otazku "Jak radikalne
vyresit problem sneti na obili?" odpovedela "Vsechny psenici
spalit a novou nepestovat. Je to radikalni." :-)

> Zpet k mailu pana Janika; ten ma v hlavicce nasledujici radek:
> relay.felk.cvut.cz id g579GIAK071514
> a opravdu ke mne dorazil jako osmibitovy v kodovani UTF-8.
> V archivu je ale ulozen jako sedmibitovy quoted-printable
> a v alternativnim archivu zatim neni vubec.

A to jsem si myslel, ze muj tkrat je drobatko archeologicka
vykopavka -- a on umi i Unicode. Chmmm... :-)

> Podle meho nazoru tedy je spravne usilovat o bezproblemovy
> prenos ceskeho textu vcetne diakritiky, ale soucasny stav
> pravidel a jejich dodrzovani to neumoznuje. Proto
> diakritiku nepouzivam.

... cimzto zpusobujete, ze se na reseni ceskeho textu vcetne
diakritiky mnoho lidi vykasle a budou nadale ___ s cestinou bez
nabodenicek.

Matej

Matej Cepl, matej at ceplovi.cz
138 Highland Ave. #10
Somerville, Ma 02143
(617) 623-1488

I went to a Grateful Dead Concert and they played for SEVEN
hours.  Great song.
    -- Fred Reuss