Jsem totalni zacatecnik - pomoc

Josef Polach polach.j at pbsvb.cz
Tue Jun 4 10:12:38 CEST 2002

Mohu potvrdit, ze TeXlive pro Windows je jedno velke "dodelej doma". Hlavne
nastavovani funkci v TeXShellu nebo Winshellu. Cestina mi jde, ani jsem
nemusel nic prepisovat (davky cs*.bat) - asi se to lisi pripad od pripadu.
Doporucuji vyzkouset napred primo z prikazove radky. Dopustim se maleho
srovnani: Jsou tam (v TL) novejsi verze programu nezli v linuxovych
distribucim (ktere znam). V Linuxu to chodi vic "samo", jen je potreba si
vybrat ci vytvorit uzivatelske rozhrani. Pro zacatecnika to muze byt dost
nepruhledne. Nejjednodussi je mit na pracovni plose okno editoru zdroje,
prohlizec DVI a prikazovy radek. A mezi tim se pohybovat podle potreby.
Skoda, ze Windows nema takova udelatka jako historii prikazove radky (jen
NT), aktivaci okna a jeho presunuti do popredi bez kliknuti mysi (jen
pritomnosti kurzoru) a treba i vice pracovnich ploch najednou (vetsi
prehlednost, lepsi organizace prace) - aspon o tom nevim, jak to jde treba v
KDE. Dost efektivni muze byt prace v konzolovem, textovem rezimu, ale tam
muze rusit a zdrzovat prepinani videorezimu monitoru mezi textem a grafikou.

Nenechte se odradit investici do vzdelani a pripadnymi pocatecnimi nezdary.
Urcite to potom ocenite.

Drzim palce, preji hezky den

Josef