Jsem totalni zacatecnik - pomoc

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Tue Jun 4 00:50:51 CEST 2002

On  3 Jun, Pavel Pech wrote:
> Nenasel by se nekdo z okoli Teplic/Usti ktery by byl ochoten mi
> nalejt do hlavy jak nainstalovat a nakonfigurovat TeX pod
> Windows, a nejake ty zaklady? Uz se s tim morduju nekolik
> tydnu. Nejdriv jsem zkousel  MikTeX, ten se mi povedlo
> nakonfigurovat do temer pouzitelneho stavu. Pak jsem stahnul
> TeXLive6, tam jsem zase nerozchodil cestinu. Potreboval bych
> vedet jak to nakonfigurovat abych mohl:
> - vytvaret a tisknout male dokumenty formatu A5 (casopis)
> - vytvorit rozsahlou knihu A4 zhruba 500 stran + 200
> bitmapovych obrazku (GIF, JPG)
> - vytvaret PDF soubory
> [...]

Pokud se někdo takový nenajde, tak si přesto nemyslím, že by Vaše
situace byla zoufalá a bezvýchodná. Jenom to chce hodně
trpělivosti (zejména Vaší). Seďněte si a napište nám, co jste
přesně udělal ("Nainstaloval jsem TeXLive 6 z distribučního CD
členů CSTUGu) a pak přesně popište, které kroky vedly
k nepříznivému výsledku (přiložte ukázkové soubory -- krátké! --
které Vám nefungují). Nu a pak můžeme postupně odstranit všechny
chyby a problémy, které máte, až dospějeme ke zdařilému výsledku.

Co se týče TeXové distribuce, tak je to celkem jedno -- já jsem
manželce nainstaloval TeXLive, protože jsem měl CDčko po ruce (a
protože pracuji na Linuxu, kde je TeX více podobný TeXLive), ale
v zásadě jsou oba systémy velmi podobné. Osobně bych asi
doporučoval TeXLive (protože je kompletnější), ale jiní
doporučují MikTeX, protože je (prý) více přizpůsoben na Windows.

Jinak, ano, všechno co chcete je možné (GIF a za jistých
okolností i JPG obrázky budete muset zkonvertovat, ale
samozřejmě, že to je možné a ani ne tak složité). A je třeba
dodat, že pro rozsáhlé knihy neznám nic lepšího (kromě snad
nějakých QuarkXPressů, Adobe Frameworku nebo podobných
maximalistických -- a drahých -- oblud). Jste rozhodně na správné
adrese :-)!

	Hezký den a nezoufejte!

		Matěj Cepl

Matej Cepl, matej at ceplovi.cz
138 Highland Ave. #10
Somerville, Ma 02143
(617) 623-1488

They that can give up essential liberty to obtain a little
temporary safety deserve neither liberty nor safety.
    -- Benjamin Franklin, Historical Review
       of Pennsylvania, 1759.