lehce OT: pdfutils?

Vit Zyka zyka at cmp.felk.cvut.cz
Mon Jun 3 16:57:51 CEST 2002

> pdftex umi z pdf souboru nacit libovolnou stranu, a tu pak znovu vysadit.
> Jak se takova vec udela viz balicek od H. Thana
> na http://www.fi.muni.cz/~koala/t.zip
> --
> Ondrej Koala Vacha

Dobry den,

velmi dobry je balicek "pdfpages". LaTeXiste mohou rovnou pouzit,
plainiste se mohou inspirovat, i kdyz makra H.Thana jsou
jednodussi a tim nazornejsi. Makro \pdfximage, ktere to cini, je take
zmineno v clanku Pouzivame pdfTeX II na strane 14.

Jeste k doplneni mailu O.K.Vachy (par dni jsem necetl maily).
O pdfTeX se stale stara H.Thanh, i po prestehovani domu. Podrobnosti
neznam (vice asi vedi kolegove v Brne), ale soude podle ohlasu na pdftex
konferenci, je Thanh vytizen jinou cinnosti, ale navrhy ke zmenam
v pdfTeXu sleduje. Souhlasim s nazorem, ze pdfTeX je nyni relativne
stabilizovan. Chysta se pouze vyclenit \pdfcrypt primitivum (ktere stejne
neni z jeho dilny), aby bylo dostupne i sirsi komunite nez jen uzivatelum
pdfTeXu. (Umoznuje zakazat ruzne operace s PDF, jako tisk, zmeny, ap.)
Dokumentace vsak k tomuto primitivu zatim chybi.

Jeste ke zmince o zmene primitivu \pdfannotlink na \pdfstartlink.
Bohuzel, ve svem clanku v poslednim Zpravodaji 1/2002 jsem na strane 15
posledni radek tato primitiva zamenil. Parametry plati, ale misto
  \pdfannotlink
si prosim napiste
  \pdfstartlink
Vsem ctenarum se omlouvam. Dobre mi tak, kdyz clanek pisu tak dlouho, ze
se mezitim zmeni syntaxe...

Vitek Zyka