Zpet na zacatek, prosim! was: Re: OT: Re: archiv a diakritika

Milan Vancura milan at ucw.cz
Mon Jun 10 17:25:17 CEST 2002

> Omlouvám se všem ostatním účastníkům konference, koho tohle
> nezajímá, že tady tak dlouho otravuji s kódováním, ale když jsem
> si přes víkend potvrdil, že skutečně není důvod aby kromě výše
> zmíněných mailerů někdo neměl češtinu v pořádku (plus samozřejmě
> na rozumných počítačích je možné nastavit mailcap), docela jsem
> se naštval. Čímžto odvolávám to, že budu psát cesky. A tohle je
> poslední zpráva v tomhle threadu.

Ja si myslim, ze bychom se meli vratit zase zpatky na zacatek. Treba opadnou
zbytecne emoce :-)

1. puvodne cely thread vznikl kvuli archivu konference. To neni zadny jiny
problem nez naprogramovat jine zobrazovatko archivu nez to soucasne primitivni.
mohlo by to mit mnohem vice priznivych dopadu, napr. mne ted napada:

+ zobrazeni seznamu mailu, prip. serazenych podle ruznych kriterii (i threadu),
cimz by pro asi mnoho z nas odpadlo stahovani tech megabajtu, ktere se pak
navic musi filtrovat

+ kodovani cestiny + podpora MIME i na prilohy, tj. prilohy zobrazit jako
odkazy, cimz se opet vyrazne zkrati stahovany soubor

+ nezobrazovani celych e-mailovych adres ucastniku konference (ala Yahoo!), uz
takhle mi chodi obcas do schranky spamu vic nez osobni posty

Takze ted jde jen o to takovy software bud najit nebo napsat. Ulehci se nam
vsem. Ja jsem ted bohuzel prehlcen (tri zamestnani + rodina), ale pokud se
najde jiny dobrovolnik (Matej :-), bylo by nam hej...

2. V prubehu debaty se nakousl dalsi problem, a to prohlizeni mailu psanych s
cestinou na nasich domacich pocitacich aneb "MNE TO TAKY NEFUNGUJE". To by se
dalo resit okamzite, nejsme pochopitelne prvni, koho to pali. Rozhodne mi
prijde absurdni, aby v konferenci o kvalitni ceske sazbe neslo psat hacky a
carky, aspon tehdy, kdyz je to opravdu potreba. Proto navrhuji dat postupne
dohromady navod ala "Prvni pomoc pro cteni a psani ceskych mailu".

Ja jsem si zaridil, ze si mohu cesky psane maily cist z jednoho serveru
nezavisle na tom, odkud se pripojuji (tj. jakou znakovou sadu ovlada klient).
Samozrejme jsem kvuli tomu musel opustit pine, ale vyplatilo se. Dam to co
nejdrive do nejakeho srozumitelneho navodu, coz muze byt zaklad.

Hej rup! :-))

Milan Vancura