\pdfxform

Jan Holeček xholecek at informatics.muni.cz
Fri Jun 7 15:33:08 CEST 2002

Ještě jednou dobrý den.

Jen tak ze zvědavosti jsem se pokusil z jednoho textu udělat
v plainu klikací PDF pro obrazovku (full-screen). Do bočního
sloupce jsem chtěl na každou stránku vysázet čísla všech kapitol
se zvláštním vyznačením té kapitoly, v níž se čtenář právě
nachází, a samozřejmě fungující jako odkazy na jednotlivé
kapitoly.

Když jsem samotný text (asi 450 kB) doplnil jen jednoduchou
formou, mělo PDF asi 800 kB. Po doplnění výše popsaných sloupců
se výsledné PDF zvětšilo asi na 3 MB a výrazně se zpomalilo.

Protože boční sloupec se mění pouze každou kapitolu, chtěl jsem
každý jeho tvar do PDF uložit pomocí \pdfxform, aby se nesázel
celý na každou stránku.

pdftex však při zavolání třetího \pdfxform (odkazu na něj)
skončí s "core dumped", a ve vysázených boxech nefungují odkazy.
V dokumentaci k pdftexu jsem našel, že \pdfxform nemůže obsahovat
úplně cokoli - patří mezi zakázané struktury i linky? Je nějaký
jiný způsob, jak jednu informaci použít víckrát, abych zmenšil
velikost souboru? Setkal se někdo s podobným chováním pdftexu?

Používám pdfcsplain z TeXLive6 na RedHat Linux 7.2. Verze je to
asi tahle...
This is pdfTeX, Version 3.14159-pre-1.0-unofficial-20010704
(Web2C 7.3.3.1)
...ale bez záruky, protože jsem teď na jiné konfiguraci.

S pozdravem
  Honza Holeček
--
Honza Holeček, FI & PřF MU