pismo SerpentineDBolCEBold (TrueType)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jul 26 10:45:13 CEST 2002

On Fri, 26 Jul 2002, Viktor Patras wrote:

> [...]
> Prosim proto, zda uz nahodou nekdo nemate toto pismo v podobe
> pro TeX (LaTeX2e), pripadne s radou co, jak a kam to umistit do
> adresarove struktury aby to prekladac nasel.
> Zkousel jsem si chvili hrat s METAFONTem v CsTeXove instalaci
> zvane emTeX, do ktereho jsem lamal soubor zrejme s temi
> vektorovymi popisy co jsem stahnul z CTANu, ale hlasilo mi to
> vagon chyb a vysledku jsem se nedobral (pravda, nevim, co vlastne
> melo byt vysledkem - pokud existuje nejaky strucny a jasny navod
> jak prevest Wokenni pismo do TeXu, prosim napiste mi ho).

Pokud se snazite prevest TrueType na Metafontovy popis a pokud pripustim,
ze predmluva k METAFONTbooku je pravdiva, pak pocitejte s tim, ze kvalitni
prevod Vam zabere asi rok prace. Pokud se smirite s tim, ze pouzijete
puvodni TrueType a pdftex, pak se podivejte do Zpravodaju, v jednom z nich
je clanek o pouziti TrueType v pdftexu. A pokud chcete rychle reseni, jak
mit v LaTeXu naprosto stejnou hlavicku, kterou jste mel ve Wordu, pak si
ve Windows nainstalujte nejakou PS tiskarnu (nejradeji asi Apple), overte
si, ze TrueType fonty se vlozi jako Type1, hlavicku vytisknete do souboru,
pomoci PSTOEPS v ghostview oriznete a do LaTeXoveho dokumentu vkladejte
jako EPS. Jeste bezpecnejsi je to s pouzitim Acrobatu 5 -- ten si
nainstaluje ikonu primo do Wordu, takze jednim kliknutim (za predpokladu,
ze mate spravne nastaveno vlozeni fontu do dokumentu) vytvorite PDF a ten
muzete v Acrobatu ulozit jako EPS a nasledne oriznout v ghostview (Acrobat
to pri exportu orizne spatne). Pak zase vkadate do laTeXoveho dokumentu
EPS.

> Viktor Patras

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz