jak zacit pouzivat nove fonty

Tonar Zbynek Zbynek.Tonar at lfp.cuni.cz
Mon Jul 1 16:42:17 CEST 2002

Dobry den,
hledal jsem nova pisma pro TeX a stahnul jsem si proto z webu Fontanasia (http://www.econ.muni.cz/~qasar/fontanasia/fontanasia.html) fonty:

punk (soubory .mf, .tfm, .vf)
yswab (soubory .mf, .tfm, .vf)
slabikar (soubory .mf, .tfm)

Nevim presne, jak mam vse spravne naisntalovat a zprovoznit.

Moje dotazy:

1. Mohl by mi prosim nekdo poradit, kam presne fonty nakopirovat (pouzivam distribuci TeXlive6 pro Win a teTex pod Linuxem)?
Chapu, ze *.tfm asi do texmf\fonts\tfm\nazevnovehofontu, *.vf do texmf\fonts\vf\nazevnovehofontu. Nevim ale, kam umistit *.mf.

2. Je nutne pro instalaci fontu jeste editovat nejake dalsi soubory?

3. Dale mam asi spustit z TeXlive/Maintenance/Uprade all format files?

4. Jak ve vlastnim dokumentu (LaTeX) zacnu pouzivat napriklad vyse uvedene fonty? Jakym prikazem?

5. Budou s temito fonty k dispozici i dalsi formy vystupu pomoci programu dvips, dvipdfm?

6. Existuje prosim (na WWW) prehled pocestenych fontu dostupnych pro TeX, ktere jsou zdarma, vcetne diskuse jejich vhodneho pouziti?

Dekuji kazdemu i za castecne odpovedi. Jsem stale zacatecnik. Zkusil jsem nainstalovat take font Lido a jelikoz byl k nemu velmi srozumitelny navod, tak se mi to napoprve podarilo. Nalezl jsem tez ve zpravodaji 4/96 jednu z LaTeXovskych kucharek p. Wagnera, kde je hodne o fontech, lecos snad intuitivne chapu, ale sam podle toho nainstalovat novy font fo TeXu nedokazu...

Dekuji

Zbynek Tonar
Zbynek Tonar
tonar at lfp.cuni.cz