mathpazo a TeXLive

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Mon Jul 1 14:09:41 CEST 2002

Dobrý den,

když se pokusím použít (podle návodu v $TEXMF\doc\latex\psnfss\psnfss2e.pdf)
Palatino v LaTeXovém dokumentu vložením řádky

    \usepackage{mathpazo,helvet,courier}

do preambule dokumentu, všechno pracuje perfektně cestou latex-dvips-ps2pdf.
Pokud se ale pokusím zpracovat identický soubor (viz příloha) pomocí
pdflatexu, tak narazím. Program nahlásí to co je uvedeno níže (kde je
rawfont.map a k čemu je dobrý?). Zobrazení výsledného pdf souboru se zdá být
v pořádku (alespoň GhostView hlásí, že použil font Palladio; Acrobat tam má
Adobe Serif MM, což nevím, jestli je Palatino nebo Times), ale ta hláška mě
mate. Kouknul jsem se do (defaultního) souboru
$TEXMF\pdftex\config\psfonts.map a narazil jsem na řádku

    pplr8r Palatino-Roman <8r.enc <pplr8a.pfb

Font pplr8a.pfb skutečně neexistuje, ale myslel jsem si, že Palatino se
(jako defaultně přítomný základní PostScriptový font) nezavádí, takže nevím
proč si pdftex stěžuje. Pokusil jsem se odstranit (podle pdftex manuálu)
konec řádku, takže mi vzniklo

    pplr8r Palatino-Roman <8r.enc

ale pdftex si začal stěžovat, že nemá font pplr8r at 657 (což předpokládám
znamená, že chce downloadovat bitmapový soubor pplr8r.600pk a neví jak ho
vytvořit, že ano?). Výsledný pdf soubor už nelze zobrazit pomocí Acrobatu
(chybější Resources).

Můžete mi někdo vysvětlit, co dělám špatně?

Děkuji,

    Matěj

This is pdfTeX, Version 3.14159-pre-1.0-unofficial-20010704 (Web2c 7.3.3.1)
(format=pdflatex 2002.2.17)  1 JUL 2002 09:14

[...]

LaTeX Font Info:    Try loading font information for OT1+ppl on input line
11.
(c:/Program Files/TeXLive/texmf/tex/latex/psnfss/ot1ppl.fd
File: ot1ppl.fd 2000/01/12 PSNFSS-v8.1 font definitions for OT1/ppl.
)
\big at size=\dimen108

[...]

{c:/Program Files/TeXLive/texmf/pdftex/config/psfonts.map}
Warning: pdflatex.exe (file rawfonts.map): cannot open font map file
{c:/Program Files/TeXLive/texmf/pdftex/config/csfontd.mapfile}]
(./test-mathpazo.aux) )

[...]

Warning: pdflatex.exe (file pplr8a.pfb): cannot open Type 1 font file for \
reading
Output written on test-mathpazo.pdf (1 page, 3146 bytes).