hyperref

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Jan 31 09:47:21 CET 2002

Vasek Skrivan píše:

> Dobry den,
>  Mam problem s pouzitim makra hyperref. Mam psany text, ktery ma 2 hlavni
> casti text a prilohu. Kazda ma u sebe vkladane obrazky a tabulky a obe se
> zacinaji cislovat od jedne (Kapitola 1 a Priloha 1).  Pokud pouziji pri
> prekladu toto makro, krizove odkazy na sebe ukazuji a lze je pouzivat.
> Problem ovsem je v  tom, ze:

S tim vsim jsem take bojoval, snad Vam poradim.

> 1) odkazy z Kapitoly 1 odskakuji  na obrazky a tabulky v Priloze 1 a
> naopak, dokud nepresahne pocet objektu v jedne casti pocet v druhe casti,
> pak uz se odkazuji spravne.

Kdyz se podivate do souboru .aux, zjistite, ze interni odkaz napr.
na prvni obrazek je neco jako

\newlabel{vas_label}{{1.1}{1}{Nazev }{figure.1}{}}

V dalsi kapitole je u prvniho obrazku asi opet figure.1 (i kdyz mate
jiny
ten vas_label pro tex), coz je interni nazev odkazu v ps resp. pak pdf.
A je tedy stejny a skace to na ten posledni. Je potreba zaridit, aby se
odkazy lisily. Balik hyperref ma ke kazdemu standardnimu citaci krome
prikazu napr. \thefigure jeste \theHfigure, a ten se musi predefinovat.
Je to totiz prave ten interni nazev odkazu pro pdf.
Jejich obsah muzete zjistit napr. pomoci

\showthe\thefigure \showthe\theHfigure

Zkuste zmenu treba

\renewcommand{\theHfigure}{\thechapter.\arabic{figure}}

Jedina potiz je s equation, pokud pouzivate amsmath balik. Pokud ano,
ozvete se,
tam se to musi resit sloziteji (ale elegantne).

Vzdycky si v .aux souboru muzete overit, jestli jsou odkazy pro pdf
jedinecne
(je to posledni argument v \newlabel).

> 2) mam popisky pod objekty a pri preskoku na nej mi vzdy vyskoci v 1 radce
> nahore na monitoru popisek a objekt je nad nim; rad bych, aby byl videt
> cely objekt a nemusel jsem pritom davat navesti nad objekty.

Tak to asi nepujde, ja \label taky davam nad obrazek. Proc Vam to tak
vadi?
Ja si na to udelal tohle:

\newcounter{obraz}[chapter]
\renewcommand{\theobraz}{\thechapter.\arabic{obraz}}
%pokud chcete mit odkaz v texu obrazek 1.1 a pod.
%\renewcommand{\theobraz}{\arabic{obraz}}
%pokud chcete mit odkaz v texu obrazek 1 a pod.
\renewcommand{\theHobraz}{\thechapter.\arabic{obraz}}
\newcommand{\obr}[1]{\setcounter{obraz}{\value{figure}}
\refstepcounter{obraz}\label{#1}\ignorespaces }

A u obrazku, na ktery se chci odkazovat, dam nad nej (samozrejme
uvnitr okoli figure) \obr{muj_label} a v texu pak \ref{muj_label}.

Trochu vic prace da, kdyz ma obrazek vice casti oznacenych napr.
a), b) atd. pomoci baliku subfigure a chci se odkazovat na jednotlive
podobrazky. Ale resim to podobne.

> Za rady vam predem dekuji.

Zdravi
        Jaromir Kuben