Drobná chybka (?) v CS fontech

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Jan 30 12:25:18 CET 2002

On Wed, 30 Jan 2002, Jan Houstek wrote:

> Všiml jsem si, že fľ a fĺ nedělá ligaturu (např slovo fľak). Vzhled toho
> slova bez ligatury ve fontu csbxsl se mi nezdál moc hezký. Je to vlastnost
> nebo nedostatech toho fontu?

Je to vlastnost i nedostatek zaroven. Priznam se, ze me tato moznost,
kterou zminujete, vubec nenapadla. Od teto chvile to zaradim mezi "zname
chyby" CSfontu. Jiz nekolik let planuji zpetne kompatibilni upravu CSfontu
(pridani znaku euro, paragraf), ale zatim jsem nenasel dost sily a
odhodlani to udelat (protoze to vyzaduje modifikaci i Type1 verzi tech
fontu, ktere vznikly vetsinou manualnimi upravami. Ode dneska vim, ze
v ramci teto upravy mam kvuli slovenskym skvrnam neboli flekum pridat dve
nove ligatury fl' a \'{fl}. To nebude zcela zpetne kompatibilni uprava,
ale asi je dobre ji provest.

Kdy k teto uprave dojde, to nezarucuji. Nebo jinak: byl by ochoten to
nekdo udelat (vcetne pridani znaku euro a paragraf a vcetne Type1 verze)?

Petr Olsak