editory pro TeX

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Fri Jan 25 16:22:50 CET 2002

Dobry den,

musim ocenit vyborny napad so zhromazdovanim udajov o editoroch vhodnych pre
TeX.
Hned som si stiahol jeden z naocenovajnejsich - Notespad. Samozrejme, nesla
na nom slovencina. Zda sa, ze makcene a ciarky robia najvacsie problemy
tychto zemepisnych sirkach. Preto posledne roky pouzivam Latexmanager  s
normalnou a dvomi programovatelnymi klavesnicami. Pokial v obrazovkovych
fontoch je znak pripominajuci
\v s
napisem ho stlacenim tej klavesy, ktoru si zelam (konkretne  mrtvej (ktora
je lowercase) a s (na trojke ma byt podla mojho nazoru trojka); { mam dole
miesto [). Ked sa nahodou obrazovkove fonty lisia od tych, ktore si ziada
aplikacie bleskove prekodujem pomocou programovatelneho vymeneho programu,
ktory je na tom istom URL.  Software ponuka velke mnozstvo dalsich moznosti,
autor si najviac ceni 2000 volitelnych slov, ktore editor ponuka pri pisani
podla prvych napisanych pismen. Je sice dosovsky, ale pod W95 je to skoro
jedno ci som v dosovskom okne, alebo nie.

 Jméno: Latexmanager
 *******
 OS: DOS
 Licence: free
 -------
 Zvýraznění syntaxe: NIE
 Makra: ANO (zaznamenávané klávesové příkazy a _velmi_
 jednoduché příkazy)
 Vlastní makrojazyk: Turbo Pascal (v ktorom je naprogramovany+ochotny autor)
 Určeny přímo (tj, přednastavené prostředí, externí dávky,
 syntax...) pro: Latex, TeX vobec
 Korektor pro češtinu: vyuziva Cstug
 Zvýrazňování závorek: ANO
 Sloupcové bloky: NIE
 Individuální úprava nabídek a nastavení klávesových zkratek: ANO

 Poznamka:
Nevyhody: ma len jedno okno, len jednoduche hladaj-vymen (ale vcitane
zaciatkov  a koncov riadkov)

Vyhody: ponuka 2000 slov/prikazov, nastavitelne klavesnice, vymena malych a
velkych pismen (nastavitelne pre akukolvek abecedu), preklad blokov, navrat
na riadok s chybou,
zmena stlpcov na riadky, redukcia potreby stlacat Shift, 2 druhy
highlightovania, ponuka poslednych 14 editovanych suborov

Anton Surda