Tex info

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Wed Jan 23 18:52:48 CET 2002

Omloouvám se, že odpověď na soukromý email posílám do listu, ale
myslím si, že nejsem přehnaně agresivní, a že by odpověď mohla
pomoci i jiným (a když už jsem se s ní psal, tak ať si počte více
lidí).

On Tue, Jan 22, 2002 at 05:37:34PM +0100, poupa wrote:
> Jestli jsem nekoho v teto konferenci svym dotazem urazil
> (opravdu jsem nikoho nechtel ani v nejmensim urazet) tak se mu
> uprimne omlovam.

Nápodobně.

> Protoze jsem take radioamater tak si neodpustim jednu poznamku
> - Umneni poradit nekomu bez urazek a usklebku to i na tu
> nejhloupejsi otazku tak to se mezi radioamatery nazyva HAM
> SPIRIT (to slovo HAM neni od slova sunka -:). Tohle spojeni se
> velmi tezko preklada ale je to neco jako umneni pomoci,
> porozumneni, kamaradstvi, duch radioamaterstvi atd...

Tohle asi potřebuje slůvko vysvětlení. Myslím, že to není proti
tomu, že by někdo nebyl ochoten odpovědět i na velmi začátečnický
dotaz (konec konců všichni jsme nějak začínali a když si vzpomenu
na některé svoje dotazy, když jsem bojoval s první instalací Xek,
tak se dodnes červenám). Ale na druhou stranu všem internetovým
svépomocným společenstvím hrozí zahlcení blbými dotazy (koukněte
se na cz.comp.linux). Výsledkem je, že znalci odtamtud odejdou a
list pozvolna umře, protože je výsledně k ničemu (legendární
cesnet-l list).

Proto je myslím skutečně dobré požadovat od každého, kdo se na
něco táže, aby si udělal svůj domácí úkol: přečetl si manpage,
dostupnou dokumentaci apod. Teprve ve chvíli, kdy skutečně není
schopen si poradit, má se obrátit na list. A navíc je dobré
zdůraznit, co všechno pro řešení svého problému udělal ("zkusil
jsem zadat tyhle parametry a očekával jsem toto, ale výsledek byl
toto. Koukal jsem se na stránku http://www.... ale tam se tvrdí,
že .... Kde je pravda a jak mám program foobar použít?").

Ve chvíli, kdy začne být list používán jako náhrada za příkaz man
nebo za google, je většinou už pozdě a výsledky jsou dost
nepříjemné. Navíc dlužno poznamenat, že vy jste tvrdil, že s
Linuxem umíte zacházet. V tom případě je nepoužití manpage chyba.

Čímžto chci říci, že rád na každý rozumný dotaz odpovím.

	Happy TeXing

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

There's a long-standing bug relating to the x86 architecture that
allows you to install Windows.
	-- Matthew D. Fuller