Popis .tfm v TBN

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Jan 11 09:57:49 CET 2002

Petr Olsak píše:

> Dobry den,
>
> To tvrzeni o tom, ze "kazdy usek muze byt prazdny" autor TBN vyvodil
> z logiky veci a neoveril si to na praktickem priklade. To jste udelal az
> Vy a zjistil jste, ze to neni pravda. Doplnim to do errata.txt.
>
> Doplnuji jeste, ze autor TBN vychazel z komentare k tfm formatu, ktery je
> soucasti Knuthova TeX -- The Program. Mozna je to v tom originale receno
> trosku opatrneji.
>
> Jeste jedna poznamka: kdyz tu nekdo psal, ze omezeni na pocet \fontdimenu
> se najde v TBN, tak jsem v te knize zacal zmatene listovat a nejak jsem to
> [...]

Dobry den.
K tomu bych dodal (pokud se pamatuji, puvodni dotaz znel, kolik muze mit
font
tech fontdimen), ze pro dany font je mozne primo v texovskem dokumentu
dodatecne zmenit/dodefinovat dalsi fontdimensions.
To je vyuzito napr. v baliku mfpic, kde je potreba velky pocet registru
typu "dimension", takze by pocet 256, ktery ma tex k dispozici, byl
snadno
prekrocen. Autori (nevim, kdo na to prisel) pouzili trik s fontdimen, do
nichz ulozili potrebne udaje a udelali prikazy pro pocitani s nimi.
Pouzili k tomu font dummy. Takze v mfpic.tex najdete:

\fontdimen100\@dummy=0pt
% The above should give an extra 78 dimensions for our use

Jestli je nejaka horni hranice, nevim. A zda muze byt tolik fontdimen
primo, v tfm take ne. :-(

Zdravi
        Jaromir Kuben