Popis .tfm v TBN

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri Jan 11 09:29:41 CET 2002

On Thu, 10 Jan 2002, Ladislav Kasparek wrote:

> 	Hezky den,
> v TBN na strane 304 se doslova pise (o jednotlivych castech tfm souboru):
>
>   Kazdy usek muze byt prazdny. Vyjimkou je samozrejme prvni usek a rovnez
> hlavicka fontu musi mit alespon 2w...
>
> Pokud tomu spravne rozumim, pak nejmensi mozny tfm by mel mit delku
> (6+2)w, tedy 32byte. Takovy font jsem si vyrobil (velmi jednoduchym
> programkem v jazyce C), ale TeX a ani tftopl takovou metriku
> neakceptovaly. Chybely nulove udaje pro sirky, vysky, hloubky a italicke
> korekce, o kterych je zminka na str. 305. Celkova velikost tfm tedy byla
> [...]

Dobry den,

To tvrzeni o tom, ze "kazdy usek muze byt prazdny" autor TBN vyvodil
z logiky veci a neoveril si to na praktickem priklade. To jste udelal az
Vy a zjistil jste, ze to neni pravda. Doplnim to do errata.txt.

Doplnuji jeste, ze autor TBN vychazel z komentare k tfm formatu, ktery je
soucasti Knuthova TeX -- The Program. Mozna je to v tom originale receno
trosku opatrneji.

Jeste jedna poznamka: kdyz tu nekdo psal, ze omezeni na pocet \fontdimenu
se najde v TBN, tak jsem v te knize zacal zmatene listovat a nejak jsem to
tam explicitne receno nenasel. Myslim, ze by se to mohlo zjistit jednak
studiem tex.web a jednak praktickym experimentem. Pane Kasparku,
muzete nam, prosim, sdelit dalsi vysledky Vasich pokusu?

Dekuji

Petr Olsak