Chyba v emTeXu?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jan 11 09:49:43 CET 2002

On Fri, 11 Jan 2002, Petr Olsak wrote:

> Osobne jsem na vyse popsany problem (ruzne se chovajicich jakoby-TeXu
> v ruznych implementacich na stejnem dokumentu) nenarazil. Tusim, ze v TeXu
> jsou mista (napriklad pro definitivni dopocitani velikosti natahovacich
> mezer v dobe, kdy uz doslo k rozhodnuti o mistech zlomu), ktera Knuth
> s plnym vedomim nechal na float aritmetice, ktera je zavisla na
> architekture. To by ale vubec nemelo ovlivnit viditelne rozmisteni sazby.
> Domnivam se, ze popsany problem s tim nesouvisi.

\tracingpages (alespon podle TBN) vypisuje postupne plneni stranky jeste
pred tim, nez se zacnou uplatnovat natahovaci mezery. Pouziti float
aritmetiky pro finalni umisteni mi nevadi. Zaokrouhlovaci chyba je
srovnatelna s vlnovou delkou svetla, tedy okem nepostrehnutelna (kdyby
nekdo sestrojil vystupni zarizeni s tak velkym rozlisenim).

> K emTeXu navic nejsou zverejneny zdrojove texty (napr. zmenovy soubor
> k tex.web a pravdepodobne nejake kusy kodu primo v jazyce~C ci
> assembleru), takze to budeme muset nechat v rovine dohadu.

Jedine, co vime, je, ze emTeX opravdu pouziva aritmetiku v double. E.
Mattes to napsal v dokumentaci.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/