Chyba v emTeXu?

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Thu Jan 3 14:55:54 CET 2002

> 3.14159 [4b].

Tento ukaz som spozoroval uz davno, prilis hlboko som sa nad nim nezamyslal,
ale nikdy ma ani len nenapadlo, ze by mohol byt v emTeXu poruseny jeden z
najposvatnejsich principov, ktory sa spomina v kazdej knihe. EmTeX nie je
TeX? Este nikdy v zivote som nepouzil skutocny TeX?

Skor som mal podozrenie na nejake precnievajuce metriky.

Cez sviatky som sa pohral s OFS. Vynikajuca praca p. Olsaka. Trochu ma len
udivilo, ze velke operatory, \sum \int (\intop), sa beru z fontu Symbols,
cim sa straca ich
moznost zvacsovania sa v display formulach. Myslim,ze by bolo vhodnejsie ich
vobec nepredefinovavat.

Na druhej strane sa ukazuje, ze postscriptove fonty by mohli vyriesit to, co
som pocitoval ako nedostatok TeXu, ze znak integralu sa nemoze lubovolne
zvacsovat (je sikmy). Vo fonte Symbols sa nachadza vrch, spodok a
zvacsovacia ciarocka integralu (tu je zvisly).  Na prvy pohlad sa zda, ze
malou upravou metriky fontu Symbols, by sa dalo zabezpecit, aby TeX integral
automaticky zvacsoval, podobne ako zatvorky. Skusal to niekto? Nebude v tom
predsa len nejaky zadrhel? Zvacsovacia ciarka je v PS fonte je omnoho vacsia
ako tie pre zatvorky v TeXu.

Mozno by som takyto integral pouzil obcas aj Computer- Modernovskych
textoch.

Zdravi

A. Surda