obrazky a velikost.

Jirka Cech cechjir at hotmail.com
Mon Jan 21 15:23:00 CET 2002

Dobre odpoledne,
Tohle neni uplne jednoducha otazka, spise jde o neci prakticke znalosti a
zkusenosti.
Do dokumentu chci vkladat obrazky nascanovane z jine publikace. Bral jsem to
v rozliseni 400 DPI coz je sice hodne, ale rikal jsem si at mam rezervu...
ukladal jsem v bmp. (a scanoval v GRAYSCALE)
velikost kazdeho byla okolo 2-3 MB
Kdyz ty obrazky prevedu v dosu do *.eps, jsou giganticke, kazdy tak
8-10 MB.
prevedl jsem je jeste do *.jpg  tam mely cca 200kB
takze mam adresar /pic
kde jsou obrazky
111.jpg
111.eps
222.jpg
222.eps
atd..
Domnivam se spravne, ze takhle to ma byt a MUSI byt aby to slo vlozit jak do
LaTeXu tak do pdfLaTeXu? (bez upravy source)

Mimochodem je to jediny zpusob jak umim do LaTeXu vlozit obrazek, nedelam to
zbytecne blbe pres ruku?
Nebo to jde i jinak?

A ted, proc kdyz udelam pdf pdfLaTeXem, kde bude 7 200-300 kB jpgu
ma toto okolo 12 MB(!)???
Co delam spatne, jak to delat jinak? (textu je cca 100 kB)

Kdyz pracuju s tema epskama tak zase hned vidim jak to nakonec latex rozlozi
po strankach.

Nebo na tu praci s obrazky jdu uplne blbe? A co to rozliseni? je to moc malo
nebo akorat?

Nejsem grafik ale rad bych se neco naucil.

Predem dekuju za odpoved.
Jirka CECH