pdfcslatex a eps

SiLK silk at devitka.sh.cvut.cz
Wed Jan 9 23:06:11 CET 2002

Dobry den,

tato otazka jiste jiz byla hodne diskutovana, nicmene jsem funkcni reseni
jeste nenasel.

Jak je znamo pdfcslatex neumi .eps. Jak sem si zjistil, dela se to tak,
ze se konvertuje .eps do .pdf. Jenze! Program epstopdf to sice
zkonvertuje, ale vynecha vetsinu typicky ceskych znaku. Jako vetsina konvertoru
pouziva gs. Zkousel sem nejak gs prinutit, ale taky vzdy udela to same.
Kdyz prekladam dvi na pdf pomoci dvipdfm, tak mi sice ceske fonty v pdf
ukaze, ale jsou bohuzel type3.

Predpokladam, kdyz mi LaTeX do vystupu dava spravne type1 ceske fonty, ze
jsou v systemu nainstalovany. Presto pri konverzi obrazku nedochazi k
zachovani type1 fontu u vyslovene ceskych znaku a zachovaji se pouze
znaky s carkama (aei..). Proto bych se chtel zeptat, kde mam hledat
chybu, nebo jak ji vyresit.

Mam debian unstable a vsechno, co pouzivam a ma vystup v ps mi hovori krasne cesky
(xfig, gnuplot, latex)...

Dekuji, Petr Koloros