Float na sudych strankach

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 3 17:14:34 CET 2002

Vazeni kolegove,
pred delsi dobou jsem nekomu slibil, ze poslu svuj styl, ktery
celostrankove floaty umistuje vyhradne na sudych stranach. Zapomnel jsem
na to a pak jsem dokonce zapomnel, komu jsem to slibil. Protoze styl je
kratoucky, snad nebude vadit, ze jej posilam do tohoto diskusniho listu.

Tech par maker se vnuti nekam dovnitr \output rutiny, ktera je v LaTeXu
dost komplikovana. Nejprve je nutno urcit, zda jde skutecne o
celostrankovy float. To delaji ty uvodni prikazy. Podminku
\ifx\@testfp\@gobble muzete vyhodit -- ja jsem chtel byt varovan, ze
nejaky obrazek jeste nebyl vytisten v okamziku, kdy se volalo makro
\newpage (obvykle na zacatku nove kapitoly). Pokud je podminka
\ifodd\c at page splnena, pak jsme na liche strance, a proto podsuneme
informaci, ze zadny float v pameti neceka. Zmena pro tisk pouze na lichych
strankach je tedy trivialni. Zaver uz je opsan ze standardniho
LaTeXovskeho kodu.

Makro neni uplne z me hlavy. Pred mnoha lety mi to poradil zahranicni
LaTeXista, jehoz jmeno jsem jiz zapomnel. Makro jsem pouzival v LaTeXu
2.09, nyni slouzi i v LaTeXu 2e.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/