Trochu OT: psnup (2A5 na A4)

pavel hampl hampl at gncz.cz
Thu Feb 28 07:46:27 CET 2002

Josef Polach wrote:

> Dobry den,
>
> vracim se k podobnemu problemu, o kterem se tu jiz psalo, ale:
>
> Vytvoril jsem  csplainem dokument, ctyri stranky A5 se zamerem udelat z toho
> booklet.
> Vytvoril jsem PS: dvips soubor.dvi -o soubor.ps -tA5
> Prestrankoval jsem ho: psbook soubor.ps prestrankovany.ps
> Poskladal jsem 2 stranky A5 na jednu A4: psnup -2 -s1 prestrankovany.ps
> tisk.ps
> Vysledek byl ale na strance A5 a samozrejme toho kus chybel. Nepomohlo ruzne
> sachovani s -P a -p u psnup, kdyz jsem zkousel dvips bez -tA5 bylo to po
> [...]

Kdyz jsem resil tenhle problem ujetych stranek pri spojovani
do A4, tak se ukazalo, ze dvips nema definovany papir A5.
Kdyz si date "man dvips" tak u parametru "-t papertype"
zjistite, ze se spokojili s a3 a a4. Musel jsem do souboru

/usr/share/texmf/dvips/config/config.ps

pridat tyhle radky

@ a5 148mm 210mm                   >
@+ ! %%DocumentPaperSizes: a5      >
@+ %%BeginPaperSize: a5            >  tohle jsem přidával
@+ a5                              >
@+ %%EndPaperSize                  >

@ a4 210mm 297mm
@+ ! %%DocumentPaperSizes: a4
@+ %%BeginPaperSize: a4
@+ a4
@+ %%EndPaperSize

a od te doby mi dvips dela format A5 a neprotestuje.

Jinak to bylo popsane v mem mejlu "Re: oboustrany tisk v
latexu" z pondelka 25.2. okolo poledne.

PHampl

Pavel Hampl		email: hampl at gncz.cz
GN Resources CZ		http://www.gncz.cz
Ve Smeckach 20		tel: +420-2-96337821 <<NEW!
11000 Praha 1, CZ