oboustrany tisk v latexu

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Sun Feb 24 03:47:07 CET 2002

On Sun, Feb 24, 2002 at 01:55:53AM +0100, Tomas Bures wrote:
> Zajimalo by me, jestli by mi v tomto dokazal pomoci latex nebo
> nejaky jiny program.  Koukal jsem se na webu, ale nic jsem
> nenasel.

Přesně k tomuhle existují PSUtils (součástí TeXLive 6, nemýlím-li
se; ale určitě k nalezení pomocí googlu -- existují jak verze pro
Linux, tak pro Win32). psbook umí vzít normální postscriptový
soubor a přeházet ho právě výše uvedeným způsobem a psnup pak
smrskne A4 (nebo i letter, kdyby šlo o to) na A5 a poskládá na A4
(nebo opět mnoho jiných formátů).

Podle mých zkušeností naprosto v pohodě a bez problémů. Jediná
věc na kterou je třeba si dávat pozor je to, že to smrsknutí se
provádí už na hotovém obrazu stránky, takže se příslušným zmenší
i písmena. Když jsem vysázel sborový časopis pomocí 12ti bodového
Computer Modern, tak se to zmenšilo tak, že starší členové sboru
(bohužel včetně faráře) časopis zlobně odhazovali nečtený a TeX
mojí blbostí utrpěl ostudu (v tomto případě bohužel, mám natolik
dobré oči, že jsem nijak nepříjemné zmenšení nezaznamenal).

Abyste ostudě zabránil, tak se podívejte na balíček extsizes
(který obsahuje buď upravené základní styly nebo jednoduchý
balíček, pomocí kterého se dají nastavit větší písma
v koma-script stylech, které velice doporučuji). Jinak samozřejmě
přesnou velikost fontů v jakékoli velikosti lze dosáhnout
složitěji (máme Type1 fonty, že ano).

	Hezký den

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as
the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to
steal bread.
	-- Anatole France