v cem psat dokumentaci k projektum

Standa Hledik hle10uf at axpsu.fpf.slu.cz
Sat Feb 23 17:53:49 CET 2002

On Fri, 22 Feb 2002, Matej Cepl wrote:

-> On Fri, Feb 22, 2002 at 09:54:22AM +0100, Zdenek Wagner wrote:
-> > > I když už mám pocit, že v téhle konferenci se na TeX moc
-> > > nedrží :-), přesto si neodpustím heretickou poznámku: proč
-> > > nepoužít LaTeX s případným následným exportem přes
-> > > LaTeX2HTML? Respektive,
-> >
-> > Protoze HTML neumi vse, co jsem schopen mit na papire nebo v
-> > PDF. Navic, nektere informace maji smysl jen v HTML, nektere
-> > jenom na papire. Umi tento nastroj neco jako \ifLaTeX2HTML pro
-> > prepinani verzi? A mohu nejak nadefinovat, aby me vlastni
-> > prostredi, ktere si udelan pomoci \newenvironment, melo jiny
-> > vizualni vzhled v LaTeXu a jiny pri prevodu do HTML? V XML to
-> > udelam snadno. Mohu si i rozsirit DocBook, kdyz to potrebuji...
->
-> Schválně jsem zmiňoval latex2HTML, který je nejmonumentálnější ze
-> všech konvertorů z LaTeXu do HTML (800k Perlu and counting...).
-> Oboje dvoje výše zmíněné potvornosti, ale umí i mnohem
-> jednodušší tth, který jsem zatím používal.
->
-> Jednak má tth nadefinovanou podmínku \iftth a kromě toho existují
-> další dvě možnosti: speciální prostředí html a dále řádku, která
-> začíná %%tth: tth čte, i když LaTeX ji (pochopitelně) vynechá.
->
-> Předpokládám, že něco podobného má i LaTeX2HTML, respektive, že
-> to má v mnohem mohutnější podobě.

Pripravuji HTML verze svych dokumentu v LaTeX2HTML jiz nejakou dobu a
zatim jsem spokojen. Namatkou, LaTeX2HTML ma prostredi `htmlonly',
`latexonly' a pseudoprostredi
%begin{latexonly}
%end{latexonly}
(aby definice uvnitr nebyly lokalni), dale prepinac
\latexhtmlm{LaTeX_kod}{HTML_kod}, moznost vkladani HTML kodu, podporu
zakladnich LaTeXovych baliku (pouzivam hlavne graphicx), matematiku pres
LaTeX -> dvips -> ghostscript -> netpbm -> pnm/gif ve forme automaticky
generovanych inline obrazku a spoustu dalsich veci. \ref, \label,
\bibitem, \cite jsou automaticky hypertextove, pridava dalsi jako
\htmladdnormallink{text}{URL} a dalsi. Ma svoje chyby, ale s temi se da
zit (napr. pri zpracovavani vetsiho dokumentu, cca 150 tistenych stran s
mnozstvim matematiky, je procesor PIII docela dobre zamestnany po dobu
radove desitky minut).

S pranim pekneho dne

---S. Hledik