v cem psat dokumentaci k projektum

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Feb 21 19:36:11 CET 2002

On Thu, 21 Feb 2002, Dan Ohnesorg wrote:

> K formatovani pouzivam jade. Vystupem v tex i html rezimu je neskutecne
> prasacky napsany zdrojak, ktery sice jde texovat, ale nikdo se v nem
> nevyzna. To je srozumitelne jak postscript generovany strojem. Take mate
> nadeji zmenit v nem par pismenek, ale da to neskutecnou praci.

To byste spravne ani editovat nemel, zasah by se mel delat v puvodnim XML,
pripadne v sablonach, ktere by se pak musely dodavat s dokumentem.

> Nejvice mi chybi, ze nefunguje deleni slov, resp. funguje napul, protoze
> diakritika je expandovana na ridici sekvence. Nedokazal jsem ani za nic

V LaTeXu to funguje tak, ze ridici sekvence se v pripade pouziti 8bitoveho
fontu zase prevedou na prislusne znaky, takze deleni funguje. Myslim, ze
csplain to umi taky, ale nejsem si jist.

> dostat ven text "zarovnany do bloku". Okraje stranky jsou prilis velike a
> neprisel jsem na to jak je zmenit. Finalni vystup na papire je pekny. Vsem

Pokud je to plain, pak je nutno zmenit \hoffset, \voffset, \hsize, \vsize.
Pro LaTeX bych radeji modifikoval pocatecni sablonu, aby mi za
\documentclass pripsala \usepackage s mym vlastnim balickem, kde bych si
urcite veci predefinoval.

> se velice libi a v zasade to neda ani moc prace. Ale na nejaky velky
> projekt bych si asi musel napsat formatovaci sablony vlastni.
>
> Co mi nejvic chybi je podle me dokumentace. Tady bych rekl, ze je to
> podobne texu, protoze existuje milion mist, kde je popsano jake parametry
> maji jednotlive tagy a jak se do zebe vnoruji. Jenze kdyz hledam veci

Ja jsem si stahl "DocBook: the definitive guide" a ten se mi zda dost
srozumitelny a s pouzitim prikladu, ktere tam jsou, mi psani dokumentu
docela jde. Je tam i docela dobre popsano, ktere entity mam predefinovat,
kdybych si chtel udelat vlastni odvozene DTD. Stejne tak u XSLT pro HTML
jsem nasel informace, co je v kterych entitach definovano, takze bych si
sablony mohl docela snadno modifikovat (ale zatim jsem to moc nezkousel,
protoze mnou napsane dokumenty si sami zpracovavali v jistem nejmenovanem
casopise a ja jsem si to zkousel jenom nanecisto).

> typu, jak to zarovnam do bloku, jak nastavim velikost odrazky a podobne,
> zjistim, ze to asi nikdo neresil a ze se to najde jen ve zdrojacich
> tech formatu (potazmo, ze je to tam definovane natvrdo) a jak se

Zarovnani do bloku je bud vec formatovacich objektu (pak zalezi na tom,
jak se zpracuje element <para>) nebo se definuje az v TeXove casti (tj.
nemelo by tam byt \raggedright). Clanky Jiriho Koska ze SLT, ktere vysly
ve Zpravodaji, byly psany v DocBooku a prevedeny do LaTexu. Je pravda, ze
jsem nesahal do sablon, ale rucne jsem vyhodil preambuli, pripsal jsem tam
\usepackage{csbul2k}, \begin{clanek} ... \end{clanek}, upravil jsem format
nadpisu a popisu obrazku, ale jinak jsem v textu nemusel delat nic.
Kdybych mel podobnych prispevku vice, upravil bych ty sablony a jiste by
to nebylo tak pracne.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/