v cem psat dokumentaci k projektum

Jirka Kosek jirka at kosek.cz
Thu Feb 21 19:04:34 CET 2002

Dan Ohnesorg wrote:

> K formatovani pouzivam jade. Vystupem v tex i html rezimu je neskutecne
> prasacky napsany zdrojak, ktery sice jde texovat, ale nikdo se v nem
> nevyzna. To je srozumitelne jak postscript generovany strojem. Take mate
> nadeji zmenit v nem par pismenek, ale da to neskutecnou praci.

Pro úhlednější HTML výstup lze použít XSL styly, nebo výstup z DSSSL
stylů a Jade prohnat přes HTML-Tidy. Výstup z Jadu pro TeX je prasácký,
ale z principu nemůže být jiný (DSSSL styly operují nad poměrně
low-level formátovacím modelem, ze kterého Jade umí generovat několik
výstupů -- např. RTF nebo TeX). Změny by se měly provádět v DSSSL
stylech ne ve výstupu z Jade.

> Aby to slo texovat, musi se upravit konfigurak texu, protoze jinak
> pretekaji vselijake struktury. To take rika hodne o tom, jak ten zdrojak
> vypada.

Záleží na instalaci TeXu. Například TeXLive nejméně od verze 5 má pro
jadetex a pdfjadetex formáty připravené a nic nepřetéká.

> Nejvice mi chybi, ze nefunguje deleni slov, resp. funguje napul, protoze
> diakritika je expandovana na ridici sekvence. Nedokazal jsem ani za nic
> dostat ven text "zarovnany do bloku". Okraje stranky jsou prilis velike a
> neprisel jsem na to jak je zmenit. Finalni vystup na papire je pekny. Vsem
> se velice libi a v zasade to neda ani moc prace. Ale na nejaky velky
> projekt bych si asi musel napsat formatovaci sablony vlastni.

A co v šablonách chybí? Běžné věci jako velikost okrajů, použitá písma a
zarovnání okrajů, lze měnit parametry. Jak to udělat je popsáno např. na

http://www.kosek.cz/xml/db/dsssl.html#d0e2330

Pro zarovnání do bloku a dělení slov stačí nastavit

(define %default-quadding% 'justify)
(define %hyphenation% #t)

> Co mi nejvic chybi je podle me dokumentace. Tady bych rekl, ze je to
> podobne texu, protoze existuje milion mist, kde je popsano jake parametry
> maji jednotlive tagy a jak se do zebe vnoruji. Jenze kdyz hledam veci
> typu, jak to zarovnam do bloku, jak nastavim velikost odrazky a podobne,
> zjistim, ze to asi nikdo neresil a ze se to najde jen ve zdrojacich
> tech formatu (potazmo, ze je to tam definovane natvrdo) a jak se

Všechny parametry DSSSL stylů jsou popsány na adrese

http://docbook.sourceforge.net/projects/dsssl/doc/

Dokumentace je automaticky generováno pro každý release stylů

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21935

FAQ o úpravách stylů

http://www.dpawson.co.uk/docbook/

> Nicmene pres vsechny nevyhody to ma podle me velkou budoucnost.

To rozhodně ;)

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka at kosek.cz
  http://www.kosek.cz