v cem psat dokumentaci k projektum

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Feb 21 09:53:44 CET 2002

On Thu, 21 Feb 2002, Tom Z. Meinlschmidt wrote:

> Dobry den,
>
> spravuji svuj vlastni rozsahlejsi projekt, a delsi cas badam nad tim, v cem
> psat dokumentaci - musi byt hypertextova, bude tam velke mnozstvi tabulek,
> a popisu, celkem rozsahla struktura. TeX i HTML jsem zavrhnul, DocBook -
> do neho se snazim proniknout, ale zatim solidne tapu,co pouzivat a jak.
> Export bych potreboval do html/txt(pdf)
>
> Pracuji vyhradne na *nixech, 'tutorial' Jirky Koska jsem cetl, ale ten se venuje
> platforme windows.

XML/XSL je platformove nezavisle, jen nektere nastroje nemusi byt
dostupne, pripadne se mohou jmenovat jinak. Kdyz si odmyslim chyby v
implementaci Javy v OS/2, pak v zasade vse mi beha v OS/2 i v linuxu.
Saxon a FOP jede urcite, ceske trideni pro Saxon si muzete stahnout z
mych stranek. V projektu gnome jsou libxml a libxslt a jiste najdete i
jine nastroje.

> Takze - mam se precijen prolouskat DB nebo existuje neco universalnejsiho?:)

Cim je nastroj universalnejsi, tim je slozitejsi a tezsi k nauceni...
Ovsem nemusite se omezovat na konkretni DTD, muzete si pridat treba dalsi
jmenny prostor s pozadovanymi elementy, ale pokud nepotrebujete
matematiky, pak je asi lepsi zustat u DB. Prevod do HTML je bezproblemovy,
holy text jsem nezkousel, PDF ziskate bud pres (La)TeX nebo muzete pouzit
FOP. Take muzete pouzit WebCapture v Acrobatu, verze 5.0CE zvlada i
cestinu -- ale to byste vlastne musel mit Windows...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/