OT: Re: NewRe: Jak na text v matematickem textu (maybe longer)

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Thu Feb 21 08:01:52 CET 2002

On Tue, Feb 19, 2002 at 08:21:37PM +0100, Petr Novák wrote:
> Nevím, zda jste si to špatně nevyložil. Ano, proto nepíšu ve
> Wordu (zavrhl jsem), ale jsem tady a píšu v LaTeXu nebo hledám
> alternativy. Je to krize: tu Perl, tu PHP, tu LaTeX, tu Linux,
> tu XHTML, tu JavaScript, tu Apache, ...  a to jen v rámci
> počítače > pomalu, ale jistě se topím. Počítače nejsou mojí
> hlavní náplní (pouze ve volném čase a toho je hodně málo), ale
> rád bych si pomocí nich usnadňoval i práci jinou. Proto se ptám
> v čem a co se učit.

Je dobré si nejprve stanovit, co vlastně potřebuji, a přiznat si,
že dokonalé řešení, které by umělo všechno a při tom bylo
dostatečně uživatelsky přítulné, v současnosti neexistuje. Pro
konverzi mezi výše zmíněnými jednotliými formáty existují jakési
konvertory, takže si vystačíte s minimem. Pokud chcete dělat WWW
sity, přidržte se XML/XSL, naučte se PHP, a pokud potřebujete
výstup na papír a nestačí Vám html2ps, resp. Netscape, použijte
XT/Jade nebo co (sám tomu už moc nerozumím). Pokud potřebujete
především perfektní psát a občas by to mělo být v HTML, pracujte
v TeXu/LaTeXu, svojí domácí stránku si udělejte v jednoduchém HTML
(jako příklad svého druhu minimalismu doporučuji stránku Petra
Olšáka, http://math.feld.cvut.cz/olsak), a pokud svůj článek
potřebujete v HTML, použijte nějaký latex2html (tím myslím také
tth, hevea, nebo něco podobného). Pro případ, že se rozhodnete
pro LaTeX ještě vřele doporučuji kouknout se na LyX
(http://www.lyx.org).

Na toto téma vyšel článek od Petra Sojky (tuším) ve Zpravodaji
1-2/1997 (elektronická verze je přístupná na
http://bulletin.cstug.cz/pdf/bul971-2.pdf). Přečtete si ho.

	Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Courage is resistance of fear, mastery of fear, not absence of
fear.