Cesky styl do LaTeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 12 17:00:26 CET 2002

On Tue, 12 Feb 2002, Matej Cepl wrote:

> Kdybych mohl přidat svoji trošku do mlýna: optimálním dlouhodobým
> řešením (které se pochopitelně netýká původního dotazu
> a konkrétního problému) by podle mého bylo zrušit celý CSLaTeX
> a zapracovat vše dobré co v něm je do babelu (případně ještě
> s nějakým mikrobalíčkem pro zachování zpětné kompatibility, který
> by zavolal babel s příslušnými paramtery).

To neni tak jednoduche. CSlatex obsahuje nektere vlastnosti, ktere babel
neposkytuje. Musel by se babel modifikovat, jenze svetovi LaTeXiste nemaji
zajem o upravy jen kvuli cestine a slovenstine. Polaci to resili podobne a
maji svuj platex.

Leccos zustava v cslatexu kvuli kompatibilite a babel i fonty v kodovani
T1 se take zlepsily. Pro noveho uzivatele jiz muze byt vhodnejsi, aby se
cslatex vubec neucil a pouzival babel -- to at si kazdy rozhodne sam. Vice
nez rozdily mezi cslatexem a babelem mi vadi, ze svetova komunita
neprijala encTeX.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/